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Détails du poste : Vendor Coordinator/Coordonnateur de fournisseur

Localisation: Montreal, Quebec

Description :

Typical daily duties for vendor coordinators include maintaining regular contact with vendors, developing and maintaining plans for all vendor activities, managing cost and risk, and measuring performance metrics for various vendors.

This role is perfect for you if:
You want to work closely with vendors to make purchasing decisions.
You like maintaining relationships with vendors for as long as the company uses them.
You want to have an impact in a fast-growing company.
 
RESPONSABILITIES
More specifically, the Vendor Coordinator must:
Schedule vendor meetings and produce meeting minutes.
Assist with managing key vendors as required.
Ensure that the content of contracts is aligned with study requirements; liaise with Legal department to coordinate legal review.
Ensure vendor contract budgets are communicated to and agreed by Sponsor prior to sign-off of the final vendor contract, and that contracted costs are communicated to Project team.
Collaborate with all project team members to ensure study requirements are captured and represented in the vendor’s contractual documentation.
Ensure filing of all vendor related documents in the study eTMF.
Assist with providing vendors status updates to study team ensuring compliance with the study budget, project scope and timelines.
In collaboration with the Vendor Manager, monitor contracts for compliance throughout the project lifecycle; prepare change order for out of scope services (renewal, prolongation of agreement, new services) for ongoing studies.
In collaboration with Vendor Manager, work with all business units to resolve any vendors related issues.

PROFILE
Bachelor’s in science.
Specialized graduate diploma in drug development is an asset.
Experience in clinical research and in the biotechnology, pharmaceutical, and/or CRO industry.
Good knowledge of good clinical practices, and applicable Health Canada and Food and Drug Administration (FDA) regulations.
Excellent knowledge of Microsoft Office suite.
Bilingual (English and French) with excellent oral and written skills.
Effective organizational and prioritization skills.
Attention to detail and meet timelines.
Quick learner, good adaptability and versatile.
Strong organizational, communication, problem-solving and multi-tasking skills.
Ability to work in a team environment and establish good relationships with colleagues and vendors.

OUR COMPANY

The work environment
At Innovaderm, you will work with brilliant and driven colleagues. Our values are integrity, commitment and teamwork. We offer a stimulating work environment and attractive advancement opportunities. 
As a Vendor Coordinator, you will be eligible for the following perks: 
Flexible work schedule
Permanent full-time position
Complete benefits (medical, dental, vision, RRSP, vacation, personal days, virtual medical clinic, public transportation rebates, social activities)
Offices near public transportation (Sherbrooke metro station or Saint-Laurent metro station)
Ongoing learning and development

About Innovaderm
Innovaderm is a contract research organization (CRO) specialized in dermatology. Since its beginnings in 1999, our organization has benefited from a solid reputation for the quality of its research and services exceeding the expectations of its clients. Based in Montreal, Innovaderm continues to grow and expand in North America.

We thank you for your application and please note that only those selected for an interview will be contacted.

Innovaderm only accepts applicants with a work prmit for Canada.

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Les tâches quotidiennes incluent le contact régulier avec les fournisseurs, le développement et maintien des plans pour toutes les activités de fournisseurs, le management des coûts et des risques ainsi que la mesure des métriques pour les nombreux vendeurs.

Ce poste sera parfait pour vous si :
Vous voulez travailler en étroite collaboration avec les fournisseurs pour prendre les décisions d'achats.
Vous aimez maintenir de bonnes relations avec les fournisseurs avec lesquels nous travaillons.
Vous souhaitez avoir un impact sur une entreprise en pleine croissance. 
 
RESPONSABILITÉS
Plus spécifiquement, le Coordonnateur de fournisseur:
Coordonne les réunions avec les fournisseurs et produit les procès-verbaux.
Aide à gérer les vendeurs clés tel que requis
S'assure que les contrats sont alignés avec les exigences des études; fait la liaison avec le département légal pour coordonner la révision légale
S’assure que les budgets à inclure dans les contrats des fournisseurs sont communiqués et approuvés par les Sponsors avant la signature du contrat du fournisseur, et que les couts contractés sont communiqués à l’équipe de projet
S’assure que tous les documents relatifs aux fournisseurs sont maintenus dans le eTMF de l’étude.
Assiste à fournir des mises à jour du statut des fournisseurs à l’équipe projet, s’assurant du respect du budget de l’étude, de la portée du projet et des échéanciers
En collaboration avec le Gestionnaire de fournisseur, aide à gérer et assurer le suivi de la conformité aux contrats au cours du cycle de vie du projet; prépare les commandes rectificatives pour les services out of scope des études en cours (renouvellement, prolongation de l’entente, nouveaux services)

PROFIL
Baccalauréat en sciences
Le DESS en développement du médicament est un atout.
Expérience en recherche clinique dans un contexte de biotechnologie, de pharmaceutiques ou dans un environnement CRO.
Bonne connaissance des bonnes pratiques cliniques et de la réglementation applicable de Santé Canada et de la Food and Drug Administration (FDA)
Excellente connaissance de la suite Microsoft Office
Bilingue (français et anglais), excellentes capacités orales et écrites
Compétences en priorisation des tâches et bonne capacité organisationnelle
Porte une attention aux détails et au respect des échéanciers.
Reconnu pour sa capacité à apprendre rapidement, son sens de l’adaptation et sa polyvalence.
Démontre un excellent sens de l’organisation, de la communication et de la gestion de problème.
Habileté à travailler en équipe et à établir de bonnes relations avec ses collègues et fournisseurs.
 
NOTRE ENTREPRISE

L’environnement de travail 

Chez Innovaderm, vous travaillerez avec des collaborateurs compétents et dynamiques. Nos valeurs sont l’intégrité, l’engagement et l’esprit d’équipe. Nous offrons un environnement de travail stimulant et des possibilités d’avancement intéressantes. 

Dans le poste de Coordonnateur de Fournisseur, vous bénéficierez des conditions suivantes :
Flexibilité sur l’horaire
Poste permanent à temps plein
Gamme d’avantages sociaux (assurances médicales, dentaire, vision, régime de retraite, vacances, journées personnelles clinique médicale virtuelle, rabais sur le transport en commun, activités sociales)
Bureau à proximité du transport en commun (métro Saint-Laurent ou métro Sherbrooke)
Formation et développement continu


À propos d’Innovaderm

Innovaderm est une entreprise de recherche clinique contractuelle (CRO) spécialisée en dermatologie comptant aujourd’hui plus de 120 employés. Depuis ses débuts en 1999, notre entreprise à taille humaine bénéficie d’une solide réputation autant pour la qualité de la recherche effectuée que pour la qualité des soins offerts, dépassant les attentes de ses clients. Basé à Montréal, Innovaderm continue aujourd’hui sa croissance en Amérique du Nord.
 
Nous vous remercions de votre candidature et veuillez prendre note que seules les personnes retenues pour l'entrevue seront contactées.

Innovaderm accepte uniquement les candidats ayant un permis de travail pour le Canada.

Le genre masculin est utilisé sans discrimination et dans le seul but d'alléger le texte.

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